Privacybeleid van Afvalvrijleven.be

 

Privacybeleid

Jouw privacy is belangrijk voor ons bij Afvalvrijleven.be. We gebruiken jouw persoonsgegevens uitsluitend om je account te beheren, onze producten en diensten aan je te leveren en om je te informeren over onze producten, voor zover je hiertoe toestemming hebt verleend. We hechten veel waarde aan de bescherming en vertrouwelijkheid van jouw persoonsgegevens. In dit privacybeleid leggen we uit welke persoonsgegevens wij verzamelen wanneer je van onze producten en diensten gebruik maakt, waarom we deze gegevens nodig hebben en hoe we deze gebruiken.

 

Welke persoonsgegevens worden verzameld?

We hebben bepaalde persoonsgegevens nodig om jou de best mogelijke koopervaring te kunnen bieden en om je te informeren over onze producten en diensten. De gegevens die wij van jou vragen zijn diegene die we nodig hebben wanneer je een account aanmaakt of een bestelling plaatst via onze webwinkel.

Wanneer je bij Afvalvrijleven.be een account aanmaakt of een bestelling plaatst verwerken wij volgende gegevens:

* Voor- en achternaam

* Emailadres

* Telefoonnummer

* Adres (Mogelijkheid van apart leverings- en facturatieadres)

 

Cookies en soortgelijke technologie

Bij gebruik van onze onlinediensten verzamelen we gegevens via cookies. Cookies zijn tekstbestanden die op je apparaat worden geplaatst om standaard internet log-informatie en informatie over bezoekersgedrag te verzamelen en te analyseren. Deze informatie wordt gebruikt om het bezoekersgedrag op de website te evalueren en statistische rapporten over online-activiteiten op te stellen. We registreren jouw interactie met onze online platforms om onze content en diensten te kunnen verbeteren. Het gebruik van deze technologieën en de verzamelde gegevens wordt uitgebreid beschreven in ons Cookiebeleid.

 

Hoe gebruiken we jouw persoonsgegevens?

We gebruiken jouw persoonsgegevens uitsluitend voor de doeleinden waarvoor deze zijn verzameld, en waar van toepassing, om te voldoen aan wettelijke verplichtingen. We gebruiken jouw persoonsgegevens voor de volgende doeleinden:

* Klantenservice

o We gebruiken jouw informatie om je te ondersteunen in het gebruik van onze diensten. Dit omvat het gebruik van persoonsgegevens om problemen met producten vast te stellen, verkeerde transacties te herstellen en andere klantondersteuning gerelateerde diensten te leveren.

* Klantcontact en communicatie

o We gebruiken jouw gegevens om in verband met onze dienstverlening met je te communiceren via e-mail of andere elektronische media. Zo ontvang je van ons facturen en kunnen wij met je communiceren om je account te bevestigen of problemen op te lossen en om je uit te nodigen om deel te nemen aan klanttevredenheidsonderzoeken.

* Marketing

o We willen je graag via e-mail of andere elektronische media op de hoogte houden van onze producten en diensten of die van andere bedrijven (voor zover je hiervoor toestemming hebt verleend). Je hebt het recht om je te allen tijde af te melden voor deze informatievoorziening. Afhankelijk van jouw voorkeuren kun je je uitschrijven, je instellingen direct online wijzigen, of contact opnemen met onze klantenservice om dit voor jou te doen.

* Veiligheid, beveiliging en beslechting van geschillen

o We gebruiken jouw gegevens om de veiligheid, integriteit en bescherming van onze producten, diensten en klanten te waarborgen. Zo verwerken we jouw gegevens voor het opsporen en voorkomen van fraude en ander misbruik van onze diensten. In voorkomend geval kunnen we jouw gegevens gebruiken in het kader van geschillenbeslechting, om nakoming van de overeenkomst met je af te dwingen, om onze rechten jegens derden af te dwingen, of onszelf te verdedigen tegen vorderingen of beweringen van derden.

* Wettelijke verplichtingen

o We kunnen jouw informatie verwerken om te voldoen aan wettelijke verplichtingen, bijvoorbeeld het bijhouden van een administratie of om te voldoen aan legitieme verzoeken van bevoegde autoriteiten (bijvoorbeeld politie/justitie).

* Verbetering en personalisering van onze producten en diensten

o We gebruiken jouw persoonsgegevens om onze producten en diensten te verbeteren. Inzicht in klikgedrag en zoekresultaten op onze website kunnen ons bijvoorbeeld helpen om nieuwe productfuncties te prioriteren of deze te identificeren.

* Onderhoud, ontwikkeling en incidentmanagement

o Indien je problemen ondervindt met een van onze producten of diensten, kan het zijn dat we persoonsgegevens, zoals je naam, moeten verwerken om het betreffende probleem op te lossen. We verwerken je persoonsgegevens ook voor sommige interne operationele processen, bijvoorbeeld wanneer we klantgegevens naar een nieuwe database overbrengen.

* Uitvoering van algemene bedrijfsprocessen, intern management en managementrapportage

o Om onze bedrijfsactiviteiten te kunnen uitvoeren, gebruiken we jouw persoonsgegevens voor algemene bedrijfsprocessen. We verwerken je gegevens bijvoorbeeld voor archiveringsdoeleinden, verzekeringen, managementrapportages, audits en andere administratieve doeleinden.

 

Met wie delen we jouw persoonsgegevens?

We delen jouw persoonsgegevens met derden zoals leveranciers wanneer er een bestelling of plaatsing van een van onze product aangevraagd is. Op persoonlijke vraag van de klant zelf kunnen wij hen in rechtstreeks contact brengen met onze leverancier en/of partners.

We delen jouw gegevens:

* Voor zover nodig om onze bedrijfsactiviteiten uit te voeren en onze diensten te verlenen. Het gaat daarbij bijvoorbeeld om het uit kunnen voeren van bestellingen, het innen van betalingen, het bieden van klantondersteuning en het met jou kunnen communiceren in verband met onze diensten.

* In gevallen waarin je uitdrukkelijk toestemming hebt gegeven om dit te doen.

* Als wij daartoe rechtmatig worden verzocht in het kader van rechtshandhaving, bijvoorbeeld onderzoek naar illegale activiteiten.

* Om in voorkomend geval onze overeenkomst met jou te handhaven. Bijvoorbeeld wanneer je je factuur niet betaald, kunnen we jouw informatie met een incassobureau delen.

* Om onze rechten naar derden toe af te dwingen of onszelf te verdedigen tegen vorderingen of beweringen van derden.

* Om de veiligheid, integriteit en bescherming van onze diensten te waarborgen.

 

Waar worden jouw persoonsgegevens verwerkt?

Voor hosting en onderhoud worden uw persoonsgegevens opgeslagen in de database van Afvalvrijleven.be. Jouw persoonsgegevens worden hoofdzakelijk verwerkt door ons personeel op ons hoofdkantoor in België te Oudenaarde.

 

Hoe lang bewaren we jouw persoonsgegevens?

We bewaren jouw persoonsgegevens uitsluitend zo lang deze nodig zijn voor de doelen waarvoor ze zijn verzameld of worden gebruikt en/of zolang dit wettelijk is vereist.

Indien je jouw account wilt opzeggen, vragen we je contact op te nemen met onze klantenservice. Na opzegging verwijderen we jouw persoonsgegevens zonder onnodige vertraging, maar met uitzondering van de informatie die we wettelijk verplicht zijn te bewaren. Wij zijn bijvoorbeeld wettelijk verplicht gegevens zoals kopieën van facturen gedurende zeven jaar te bewaren.

 

Toegang tot en beheer van jouw persoonsgegevens

Via jouw persoonlijke account kun je je persoonlijke gegevens rechtstreeks inzien en bewerken. Hoe je deze persoonsgegevens kunt inzien of beheren, is afhankelijk van de producten en diensten die je gebruikt.

Als je bepaalde persoonsgegevens niet zelf kunt inzien, corrigeren of wissen, als je een kopie van jouw persoonsgegevens wilt of als je een verzoek voor de beperking van verwerkingen wilt indienen, dan kun je contact opnemen met onze klantenservice via onze website.

 

Wettelijke grondslag voor gegevensverwerking

We verzamelen en verwerken jouw persoonsgegevens uitsluitend wanneer wij hiervoor een wettelijke grondslag hebben.

De volgende grondslagen zijn van toepassing:

* De verwerking is noodzakelijk voor de uitvoering van uw overeenkomst.

* De verwerking is noodzakelijk voor de behartiging van onze gerechtvaardigde bedrijfsbelangen, bijvoorbeeld:

o I) Voor het kunnen uitvoeren van onze bedrijfsactiviteiten

o II) Ten behoeve van bepaalde vormen van direct marketing en profilering

o III) Om fraude of misbruik van onze diensten op te sporen of te voorkomen

o IV) Ten behoeve van de beveiliging van ons netwerk en systemen

* De verwerking is noodzakelijk om aan een wettelijke verplichting te voldoen.

* Wanneer u ons uitdrukkelijk toestemming hebt gegeven voor een verwerking, bijvoorbeeld voor het delen van gegevens met partners voor commerciële doeleinden.

Indien je vragen of klachten hebt over de wijze waarop we jouw persoonsgegevens gebruiken, kun je contact opnemen met onze klantenservice via onze website of via info@afvalvrij.be .

Indien je het gevoel hebt dat een probleem niet afdoende is geadresseerd, heb je ook het recht een klacht in te dienen bij de Commissie voor de bescherming van de privacy.

Vragen en feedback

We controleren regelmatig of we aan dit privacybeleid voldoen. Als u vragen heeft over dit privacybeleid, kunt u contact met ons opnemen:

afvalvrijleven.be 

R.Elise  BE0875.509.033

info@afvalvrijleven.be

+32488608844